یکی از لذت بخش‌ترین موارد در هر کسب و کاری آن است که بدانید بازاری برای محصولات/خدماتتان وجود دارد  و به محض تولید محصولات/خدمات خود می‌توانید آن‌ها را بفروش برسانید و پول آن را دریافت نمایید.

و چقدر ناراحت کننده است محصولات/خدماتی را تولید نمایید که کسی به آن نیاز نداشته باشد و حاضر نباشد برای آن پولی پرداخت نماید.

بدون شک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک کسب و کار بازار است. نمی‌توان بدون درنظر گرفتن بازار، محصولات/خدماتی را تولید نماییم و امید داشته باشیم شاید افراد از محصولات/خدمات ما استقبال نمایند. و اولین سوالی که شاید یک سرمایه‌گذار در مواجه با یک ایده از خود خواهد پرسید آن است که آیا اساسا بازاری برای آن ایده وجود دارد یا خیر.

به طور کلی بیش از نیمی از فعالیت‌ها، درگیری‌ها و انرژی یک کسب و کار صرف بازار و فعالیت‌های بازاریابی خواهد شد. بنابراین بازار تضمین شده برای یک کسب و کار یک دلگرمی بسیار بزرگ است.

شناخت بازار چه کمکی به کسب و کار ما خواهد نمود؟

به طور کلی پایه و اساس یک کسب و کار براساس رفع نیاز گروهی از جامعه شکل می‌گیرد. بنابراین اگر بدانیم مشتریان ما چه کسانی هستند چگونه رفتار می‌کنند و به دنبال چه هستند طبیعتا بهتر خواهیم توانست نیازهای آنها را برآورده سازیم و علاوه بر آن خواهیم توانست با ابزار بازاریابی مناسب‌تری به سمت آنها گام برداریم.

در طرح کسب و کار باید توضیح دهیم:

  • محصولات/خدمات ما کدام نیاز بازار را برطرف می‌سازد.
  • مشخصه‌های بازار هدف خود را تعریف نماییم.
  • و تخمینی از اندازه بازار هدف خود داشته باشیم.



0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *